سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتباط ذهن و بدن از نظر دکتر جو دیسپنزا

همه به نمایش اد مایلت خوش آمدید! من امروز یک مهمان استثنایی در برنامه دارم تا به همه ما بیاموزد چگونه بر ذهن خود تسلط داشته باشیم و #حداکثر شادی و موفقیت شخصی خود را افزایش دهیم. من او را یک متخصص عملکرد اوج می نامم زیرا او در سفر به دنیا، تحقیق و هدایت افراد دیگر به سوی شفا و رضایت بیشتر گذرانده است.

 

بچه ها، من خیلی هیجان زده هستم که دکتر جو دیسپنزا را امروز در پادکست دارم. این مرد بینش عمیقی نسبت به ارتباطات بین ذهن و بدن ما دارد و می داند که چگونه به شما یاد دهد که این ارتباط را برای حداکثر موفقیت بهینه کنید.

 

ما بعداً به جزئیات داستان خواهیم پرداخت، اما دکتر جو برای اولین بار قدرت ارتباط ذهن و بدن را زمانی که در طول بخش دوچرخه سواری یک ورزش سه گانه به شدت آسیب دید، کشف کرد. ستون فقرات او آسیب زیادی دید و چهار تن از بهترین جراحان در جنوب کالیفرنیا به او گفتند که به یک عمل جراحی پیچیده نیاز دارد که ممکن است دیگر اجازه راه رفتن را به او ندهد.

 

اما دکتر جو به این نتیجه رسید که این به اندازه کافی خوب نیست.

 

تنها در عرض نه هفته و نیم، او دوباره روی پاهای خود ایستاد. کمتر از سه هفته بعد از آن، او به تمرینات بازگشت. دکتر جو این کد را شکسته بود و یاد گرفته بود که چگونه بدن خود را درمان کند.

 

و من قسم می خورم که مثل برخورد با یک توپ گلف در نقطه شیرین بود. فقط کلیک کرد. و از همان لحظه بدنم شروع به بهبودی کرد. شروع کردم به درد کمتری. علائم عصبی من در آن لحظه کم شده بود. شروع کردم به ارتباط تغییراتی که در بدنم رخ می‌داد با آنچه در درونم می‌رفتم، و فقط با اشتیاق و اشتیاق بیشتر شروع به انجام آن کردم.» - دکتر جو دیسپنزا

 

دکتر جو دیسپنزا کد را شکست. او متوجه شد که چگونه واقعاً بدن خود را با ذهن خود و #حداکثر ذهنیت خود درمان کنید. به نظر چیزی است که می خواهید درباره آن بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب

 

دکتر کیست جو دیسپنزا؟

دکتر جو دیسپنزا یک مرجع مشهور جهانی در مورد قدرت ارتباط ذهن و بدن است. او کار خود را با سفر به سراسر جهان و مصاحبه با افرادی آغاز کرد که تجربه‌ای را تجربه کرده‌اند که او آن را «بهبود خودبه‌خودی» می‌نامد - شفای معجزه‌آسایی از شرایط پزشکی نهایی. امروز، او همچنان به سفر در سراسر جهان به عنوان سخنران و آموزگاری که به افرادی مانند من و شما کمک می‌کند، ادامه می‌دهد تا ارتباطات ذهن و بدن خود را به حداکثر برسانیم.

 

دکتر جو مدرک دکترای کایروپراکتیک خود را از دانشگاه لایف دریافت کرد، اما پس از انجام درمان معجزه آسای خود تصمیم گرفت در تقاطع علوم اعصاب، اپی ژنتیک و فیزیک کوانتومی متخصص شود. او یک نابغه واقعی و یک رهبر در زمینه خود است.

 

کتاب‌های دکتر جو دیسپنزا اغلب در صدر جدول پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار می‌گیرند، و آخرین کتاب او - فراطبیعی شدن: مردم عادی چقدر کارهای غیرمعمول انجام می‌دهند - گواهی واقعی برای دهه‌ها تحقیق اوست. این دقیقاً به شما می آموزد که چگونه پتانسیل ذهن خود را باز کنید تا مسیرهای عصبی خود را دوباره سیم کشی کنید، بدن خود را التیام بخشید و رضایت و شادی بیشتری را تجربه کنید. من می دانم که شما می خواهید یک نسخه بردارید!

 

اما هنوز کلیک نکنید، زیرا من دکتر جو را اینجا در استودیو دارم تا بسیاری از خرد خود را به اشتراک بگذارد. در مصاحبه خود، به عمق می رویم. ما تجربیات اولیه دکتر جو با قدرت ارتباط ذهن و بدن را از طریق دریچه داستان آسیب دیدگی و بهبودی خود او مورد بحث قرار می دهیم. ما در مورد اهمیت تغییر شخصیت برای تغییر واقعیت صحبت می کنیم. و در نهایت، ما در مورد برخی از کارهای عملی صحبت می کنیم که می توانید از امروز شروع کنید تا از ارتباط ذهن و بدن خود بیشترین بهره را ببرید.

 

من خیلی هیجان زده هستم که وارد این مصاحبه شوم. دکتر جو دیسپنزا مرد باهوشی است، و من از بینش عالی که او روی میز آورده بود شگفت زده شدم. بیا بریم!

 

دکتر. داستان جو دیسپنزا: بازسازی ستون فقراتش با قدرت ذهنش

همانطور که قبلاً گفتم، سفر دکتر جو دیسپنزا برای تبدیل شدن به متخصص مشهور جهانی که امروز اوست، زمانی آغاز شد که او در جریان ورزش سه‌گانه به شدت آسیب دید. او سوار بر دوچرخه خود بود و در یک تقاطع می پیچید که یک برونکو چهار چرخ متحرک که با سرعت 55 مایل در ساعت حرکت می کرد از پشت به او برخورد کرد. او به سختی روی کمرش فرود آمد و شش مهره ستون فقراتش شکست.

 

آن مصدومیت باید فلج کننده می بود. دکتر جو با این همه آسیب به نخاعش خوش شانس بود که زنده بود. او چهار نظر متفاوت در مورد نحوه درمان جراحاتش داشت و هر چهار جراح یک عمل جراحی پیچیده به نام جراحی میله هارینگتون را توصیه کردند، که می‌بایست میله‌های فولادی را با جراحی در پشتش کاشته شود تا نخاع خود را دوباره تنظیم کند.

 

اما دکتر جو این جراحی را نمی‌خواست. او می‌دانست که انجام این جراحی به معنای متعهد شدن به یک زندگی معلول است و هنوز آماده تسلیم شدن نبود. پس چیکار کرد؟

"فکر می‌کردم که می‌توانم در اینجا از فرصت استفاده کنم. ... فکر می کنم که این صدا مدام در سرم می آمد و می گفت [که] نیرویی که بدن را وادار می کند بدن را شفا می دهد. و من فکر کردم، "... این قدرت یک هوش است. و هوش آگاهی است. آگاهی آگاهی است. آگاهی توجه است. باید به من توجه داشته باشد.» … و من گفتم: «نمی گذارم هیچ فکری با آگاهی من که نمی خواهم تجربه کنم، از بین برود.» … و بنابراین… من تازه شروع به بازسازی ستون فقراتم در بدنم کردم. ذهن، مهره به مهره.» - دکتر جو دیسپنزا

 

در حالی که او مجروح شده بود، دکتر جو زمان زیادی را دراز کشیده و فکر می کرد. بنابراین، او تصمیم گرفت که اگر می‌خواهد امیدی به بهبودی کامل داشته باشد، باید از آن زمان به خوبی استفاده کند. او مدیتیشن و تجسم را تمرین می کرد. او تصور کرد که ستون فقراتش خودش را ترمیم می کند.

 

و باور کنید یا نه، کار کرد!

 

همانطور که قبلاً گفتم، ستون فقرات دکتر جو به طور کامل از جراحاتش بهبود یافت و تنها سه ماه بعد، او دوباره روی پاهای خود نشست و در حال تمرین بود. تمام پزشکان و جراحانی که او با آنها صحبت کرد به او گفتند که یک سال در گچ گیری تمام بدن و مادام العمر ناتوان خواهد بود، اما دکتر جو از طریق قدرت مدیتیشن، از ذهن خود برای درمان بدنش استفاده کرد.

 

شخصیت شما واقعیت شخصی شما را ایجاد می کند

پس از آن تجربه باورنکردنی، دکتر جو اساساً معتقد است که ذهن شما این قدرت را دارد که بدن شما را درمان کند. اما این فقط در مورد آسیب های فیزیکی صدق نمی کند. به گفته دکتر جو، شما همچنین می توانید از ذهن خود برای ایجاد احساسات جدید و مثبت استفاده کنید که به شما کمک می کند تا زندگی خود را #حداکثر کنید و به اهداف خود برسید.

 

من روشی را که دکتر جو این ایده را توضیح می دهد بسیار دوست دارم. او می گوید که "شخصیت شما واقعیت شخصی شما را ایجاد می کند." این بدان معناست که افکار و واکنش های شما واقعیتی را که در آن زندگی می کنید ایجاد می کند.

 

بنابراین شخصیت شما از این که چگونه فکر می کنید، چگونه عمل می کنید و چه احساسی دارید تشکیل می شود. ... [این] به این معنی است که، پس، اگر می‌خواهید زندگی خود، واقعیت شخصی خود را تغییر دهید، به این معنی است که اساساً باید شخصیت خود را تغییر دهید. این بدان معناست که شما باید به آنچه فکر می کردید فکر کنید و آن را تغییر دهید. باید شروع کنید به عادات و رفتارهای ناخودآگاه خود آگاه شوید و آنها را اصلاح کنید. و سپس باید به احساسات خاصی نگاه کنید که شما را به گذشته متصل می کند و تصمیم بگیرید که آیا این احساسات متعلق به آینده شما هستند یا خیر. - دکتر جو دیسپنزا

 

چند وقت یکبار به چیزی که به آن فکر می کنید فکر می کنید؟ آیا تا به حال مکث کرده اید تا به این فکر کنید که چرا به چیزهایی به روش خاصی واکنش نشان می دهید؟

 

دکتر جو می‌گوید که الگوهای فکری ما در سن 35 سالگی کاملاً در جای خود قرار می‌گیرند. واکنش‌ها، عادت‌ها، احساسات و رفتارهای ما به‌طور خودکار اتفاق می‌افتد، زیرا مغز ما به آنها عادت کرده است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در بلاتکلیفی گیر می‌کنند و احساس می‌کنند که ما بارها و بارها تجربه‌های مشابهی را تجربه می‌کنیم.

بیشتر مردم صبح ها از خواب بیدار می شوند و مشکلات خود را به یاد می آورند. و آن مشکلات به افراد خاص و چیزهای خاص در زمان ها و مکان های خاص مرتبط است. لحظه ای که آنها شروع به فکر کردن در مورد آن مشکلات می کنند، به گذشته فکر می کنند. ... اکنون افکار زبان مغز هستند و احساسات زبان بدن. و اینکه چگونه فکر می‌کنید و چگونه احساس می‌کنید حالت وجودی شما را ایجاد می‌کند. بنابراین کل وضعیت زندگی بیشتر افراد هنگام شروع روزشان در گذشته گذشته است. بنابراین شما یک انتخاب دارید -- یا با چشم اندازی از آینده تعریف می شوید یا با خاطرات گذشته تعریف می شوید. - دکتر جو دیسپنزا

 

این خبر خوب است: شما می توانید مغز خود را تغییر دهید! شما در واقع می توانید نحوه سیم کشی مغز خود را تغییر دهید تا افکار جدید، شخصیت جدید و واقعیت جدیدی متشکل از تجربیات جدید ایجاد شود.

 

چگونه می توانید آینده خود را بسازید؟

بنابراین سؤال اصلی اینجاست: چگونه همه ما می توانیم کاری را که دکتر جو انجام می دهد انجام دهیم؟ چگونه می توانید از قدرت ذهن خود برای تغییر عمدی احساسات خود و ایجاد یک واقعیت جدید بهره ببرید؟

 

مرحله اول باید مدیتیشن باشد. به یاد دارید دکتر جو در مورد فکر کردن به شخصیت خود چه گفت؟ این از افکار شما تشکیل شده است. بنابراین، برای تغییر شخصیت و تغییر واقعیت، باید افکار خود را در نظر بگیرید و آگاهانه برای تغییر آنها تلاش کنید. و بهترین راه برای انجام این کار، ساکت شدن و مراقبه است.

 

چراغ ها را خاموش کنید، چشمان خود را ببندید، تلفن خود را در اتاق دیگری بگذارید و چند دقیقه با افکار خود بنشینید. در ابتدا کار آسانی نخواهد بود - انواع حواس‌پرتی‌ها سعی می‌کنند پنهانی وارد شوند و شما را از تمرکز بر افکارتان باز دارند. اما اگر بتوانید تمام افکار دیگر را کنار بگذارید، می توانید واقعاً شروع به درک و تغییر عادات قدیمی خود کنید.

من آن را «فراتر از خود» می نامم، زیرا وقتی از واقعیت و شخصیت شخصی فعلی خود جدا می شوید، اکنون آماده خلق چیز دیگری هستید. و بنابراین چه افکاری را می خواهید در مغزتان شلیک و سیم کشی کنید؟ چه رفتارهایی را می خواهید در تمرین نشان دهید؟ این رفتار شروع به نصب سخت افزار عصبی در مغز شما می کند…” – دکتر جو دیسپنزا

 

من فقط می خواهم خیلی سریع بر این ایده "تمرین" تأکید کنم. وقتی چیزی را در مغز خود تمرین یا تجسم می کنید، کاملاً سناریو را تصور می کنید. شاید بخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید. اگر آن را در ذهن خود تکرار کنید، تصویری دقیق از خود به عنوان یک تاجر موفق ایجاد می کنید. و هنگامی که شما درگیر آن نوع تفکر تخیلی می شوید، مغز شما شروع به اتصال نقطه ها می کند و متوجه می شود که چگونه می خواهید آن تصویر را به واقعیت تبدیل کنید. این یک تکنیک قدرتمند برای سیم کشی مجدد مغز شماست!

 

زمان شروع یادداشت برداری است

بنابراین مرحله شماره یک: مدیتیشن. مرحله دوم: افکار خود را بنویسید.

 

«پس بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ شما شروع به نوشتن تمام انتخاب هایی می کنید که باید انجام دهید، تمام کارهایی که باید انجام دهید و تمام اهداف و تجربیاتی که در آینده می خواهید. و هر بار که یکی از آن اهداف یا تجربیات را یادداشت می کنید، شروع به احساس بیشتری از آن احساسات می کنید. و اکنون شما اساساً در حال مونتاژ آینده خود هستید." - دکتر جو دیسپنزا

 

هنگامی که شما آن فرآیند تمرین را طی می کنید، شروع به احساس احساسات مثبت مرتبط با زندگی در زندگی می کنید که تصور می کنید. اما وقتی این اهداف را یادداشت می‌کنید - وقتی ایده‌های خود را برای خودتان روی کاغذ می‌آورید - آن احساسات را شدیدتر احساس می‌کنید. و این باعث می شود ذهن شما شخصیت جدید و واقعیت شخصی را که می خواهید بسازد.

 

از طرف دیگر، شما همچنین باید افکار و احساسات منفی را که برای متوقف کردن احساس نیاز دارید، یادداشت کنید. در واقع، دکتر جو می گوید که نوشتن الگوهای افکار منفی که باید از شر آنها خلاص شوید، ضروری ترین بخش این فرآیند است.

«اکنون این قسمتی است که مهم ترین است. یک تکه کاغذ بیرون بیاورید و بگویید، "چه افکاری دارم که فکر نکنم؟" می دانید، "نمی توانم"، "از فردا شروع می کنم"، "[خیلی سخت است]" ... آن ها را فهرست کنید. افکار خود را بشناسید و آنقدر از آن افکار آگاه شوید که هرگز اجازه ندهید یکی از آن افکار با آگاهی شما از بین برود.» - دکتر جو دیسپنزا

 

این ضروری است که خود را بر روی چشم انداز مثبت خود از آینده خود متمرکز کنید. این به این معنی است که اهداف خود را بنویسید، و همچنین به این معنی است که تمام افکار، احساسات و بهانه‌هایی را که نمی‌خواهید از آن‌ها عبور کنید، بنویسید. وقتی آن افکار را یادداشت می کنید، کنترل آنها را به دست می گیرید. ذهن خود را از الگوهای قدیمی خود دور کرده و به سمت آینده جدید و شادتر خود هدایت می کنید.

 

#MAXOUT با دکتر. جو دیسپنزا

بچه ها، می خواهم بدانید که آینده شما می تواند از امروز شروع شود. ذهن شما عمیقاً با احساسات شما مرتبط است و شما این قدرت را دارید که ذهن خود را تغییر دهید، احساسات خود را تغییر دهید و واقعیت خود را تغییر دهید. شما می توانید زندگی مورد نظر خود را بسازید - فقط باید آگاهانه و با عمد در مورد اینکه چه افکاری به سر خود راه می دهید و چه افکاری را بیرون می اندازید باشید.

 

من از دکتر جو دیسپنزا برای پیوستن به من در نمایش بسیار سپاسگزارم. من بسیار تحت تأثیر درخشش و بینش او قرار گرفتم و می دانم که شما نیز خواهید بود! او پیامی واقعاً زیبا برای به اشتراک گذاشتن جهان دارد که سال‌ها تحقیق اختصاصی آن را پشتیبانی می‌کند، و امیدوارم امروز از شنیدن او الهام گرفته باشید. میدونم که بودم!

 

اگر این قسمت را دوست داشتید و می خواهید در مورد ارتباط بین ذهن و بدن خود از دکتر جو بیشتر بدانید، وب سایت او را اینجا ببینید. و به یاد داشته باشید که جدیدترین کتاب او را جستجو کنید، ماوراء الطبیعه شدن: مردم چگونه کارهای غیرمعمول انجام می دهند. ما امروز به سختی سطح نابغه دکتر جو را خراشیدیم، پس قطعا ارزش بررسی را دارد!

 

https://www.edmylett.com/podcast/the-mind-body-connection-with-dr-joe-dispenza/